Twee merken in één stand voor MTD Products
Twee in een
MTD Products wilde graag twee topmerken in hun beursstand naar voren laten komen: Wolf Garten en Robamow. De concrete opdracht was dan ook: “Maak een duidelijke splitsing tussen de twee merken in de stand”. Dit deden we door de twee huisstijlen duidelijk te hanteren, waardoor meteen een scheiding ontstond.
Ruimte besparen
Omdat de standoppervlakte vrij beperkt was en we onze ruimte tactisch moesten indelen, besloten we de berging in de stand te verwerken. Dit hebben we schuin achter het spelonderdeel gezet, zodat hij daar relatief weinig ruimte innam. Zo zijn de schuine lijnen op de vloer ook ontstaan: we raakten geïnspireerd door de schuine bergingwand en voerden dit door op de grond. Hierdoor leek de stand tevens dieper dan hij in werkelijkheid was.
Activatie in de stand
Door een spelelement te verwerken in de stand wordt hij meteen levendiger. MTD Products kwam zelf met dit spelelement (links), wat een reactiespel was met langwerpige staven die je moest vangen. Dit hebben we linksvoor in de stand verwerkt, zodat de berging minder zichtbaar was en het spelelement juist meer aandacht kreeg. Door dit spelelement toe te voegen was er meteen meer reuring.
Tentoonstellen van items
Ondanks de relatieve kleine ruimte moesten er een hoop producten tentoongesteld worden. Dit deden we door onder andere sleufwanden met producten toe te voegen waar we producten in konden hangen. We gebruikten hout om het tuingevoel en het natuurlijke aspect meer te benadrukken.
Van het gangpad de stand in
De reactie van de klant was positief. Een grotere stand zou de volgende keer wellicht beter zijn, werd aangegeven. Omdat er relatief veel grote producten in de stand moesten staan, was de ruimte snel gevuld. Door de beperkte ruimte bleven klanten nog veel in het gangpad staan kijken. Dit kan voorkomen worden door volgend jaar voor een grotere stand te kiezen.